duminică, 28 iulie 2013

Spectacol aviatic la BIAS

Zilele trecute am aflat ca ViataFoto, prietenul si colegul meu din liceu, se duce la BIAS, mi-a placut ideea si am decis sa ma duc si eu. Din pacate nu am reusit sa plecam impreuna, eu avand si drumuri pe la un OP ca sa ridic coletele iHerb si de mers la alt OP care sa aiba si curent electric pentru a-mi putea procesa o expediere.


Ca orice eveniment care are loc in Baneasa, accesul este mai dificil pentru ca este departe fata de orice, poate doar Pipera sa para aproape stiut fiind ca Baneasa Shopping City e mall-ul in care pot ajunge usor din Pipera.

Cand am ajuns eu, undeva pe langa ora 12, era surprinzator de multa lume, poate nu sunt deloc singurul pasionat de avioane... sau poate era pentru intrarea gratis.


Inauntru am gasit multe avioane expuse, majoritatea pareau uzate si trecute binisor de prima tinerete.





Nu ma asteptam sa fie atat de multe firme care sa se ocupe de zboruri de agrement sau de vanzare de avioane pentru uz personal, dar hala pusa la dispozitie era destul de bine plina de expozanti dornici sa isi popularazize serviciile. Inclusiv scoli de pilotaj si daca ar fi sa am o preferinta, mai curand as invata sa pilotez un avion decat sa conduc o masina - dai peste mult mai putini cretini acolo sus.

Singurul avion intr-o forma cu adevarat buna,  Blackshape Prime care pentru 135.000 Euro te va duce cu 300km/h oriunde ai nevoie... si gasesti o sosea cat de cat buna pe care sa aterizezi.


Fiind un avion ultra-usor nu are nevoie de multa pista sau de amenajari prea speciale, dar nici nu recomand sa incalci legea si sa decolezi din curte ca sa te duci la mare. Desi nu stiu daca exista vreo reglementare care sa spuna in mod specific ca nu ai voie sa decolezi sau sa aterizezi pe sosea. Ce nu am gasit este autonomia sa de zbor, sunt totusi curios pe ce distanta poate zbura cu un plin al rezervorului de 66 de litri.

Cele cateva elicoptere erau intr-o forma mai buna, pareau mai noi si mai bine ingrijite. Eu am tendinta sa cred ca sunt mai ieftine de cumparat si intretinut decat un avion, asta ar explica de ce o duceau mai bine.




Cred ca am uitat sa fac poza elicopterului din hala, m-am intalnit cu o prietena venita si ea la expozitie iar inainte sa plec nu mi-am mai adus aminte.

Numerele de acrobatie aeriana au fost decente dar nu le-as putea califica drept exceptionale, figurile au fost clasice, looping-uri, immelman-uri, zbor razant, zbor in formatie.



M-a surprins placut evolutia avionului TAROM, nu ii vedeam in stare de o astfel de miscare de marketing, publicul a apreciat si aplaudat pilotii.





Pilotii sportivi au fost la inaltime, la propriu mai mult si la figurat o idee mai putin. Spectacolul a fost reusit si mi-a placut, totusi.


Un B25 Mitchell, unul dintre cele mai frumoase avioane si cu aproape 10.000 de exemplare produse pentru WWII a fost unul dintre atu-urile majore ale aliatilor impotriva armatei germane. Nu poti sa vezi un film de razboi din anii '40 si sa nu te indragostesti de B25 si doar ca sa vad unul in realitate a meritat expeditia pana in Baneasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu