marți, 30 iulie 2013

Motorase tractorase

In 2012 am avut de-a face cu industria pieselor de schimb pentru motoare diesel pentru tractoare, vreo 2 luni de zile ca director comercial pentru un producator roman. Pentru ca aveam vizuni diferite, adica eu aveam una si ei nu, am "divortat" destul de repede, nu avea sens.

I-am lasat totusi cu cateva chestii bune, nu stiu daca le-au urmarit, eu cred ca era in interesul lor sa faca asta.

Intai o refocalizare a eforturilor de promovare in cadrul expozitiilor de profil, se duceau peste tot numai unde era cu adevarat util pentru gasit clienti noi nu. Se duceau la targurile la care se duceau in vremea comunista, unde se intalneau cu clientii lor deja existenti. A trebuit sa vina un personaj fara nici o experienta in domeniul pistoanelor, sistemelor de injectie ca sa intrebe "de ce nu se participa la expozitiile unde participa producatorii mari de tractoare? unde Massey Ferguson, Ford si Johne Deere iau premii?". Da, costa un pic sa te duci la astfel de expozitii, dar daca vrei sa joci in curtea baietilor mari trebuie sa investesti, si nu era ca si cum nu aveau de unde.

In al doilea rand am gasit un argument nou de vanzare si nu era deloc greu sa vada cineva ca exista un interes in crestere pentru biodiesel. Explicat simplu, se ia uleiul vegetal, se trateaza un pic si se incarca direct in rezervorul masinii cu motor diesel, amestecat sau nu cu motorina. Si nu mai e nevoie de nici o conversie sau adaptare a motorului, functioneaza direct. Esti un fermier oarecare si ai niste tone de porumb pe care nu il vinzi pentru consum (malai, ulei, floricele la Multiplex etc.), ce faci cu el? Combustibil pentru propriile tractoare si combine si ce utilaje mai folosesti acolo, faci o economie producandu-ti singur combustibilul si la o adica te poti asocia cu alti fermieri ca sa fie si mai rentabil. La benzinarie la pompa gasiti cred deja motorina cu biodiesel 5%, prin UE gasiti cred si cu 20% - dar ar trebui sa verific.

Exista totusi o mica problema cu biodieselul, erodeaza unele izolatii de cauciuc de model mai vechi folosite in sistemele de injectie. De fapt, doar anumite cauciucuri pentru ca exista variante mai noi care rezista acestui efect si e de ajuns sa inlocuiesti cauciucul respectiv cu unul compatibil. Dupa care te duci in piata si esti cel mai tare din parcare pentru ca oferi pompe de injectie compatibile 100% cu biodiesel, si esti eco si bio si verde samd.

Nu mai zic, ca o chestie simpla care era luat niste garnituri de cauciuc si puse in cateva pahare cu motorina si biodiesel s-a transformat intr-un proiect care sa justifice 5 ani de cercetari.

A fost o experienta foarte interesanta totusi, toti oamenii de pe acolo erau cam ca inginerul chel din Dilbert si-am invatat cate ceva despre industria auto, piese de schimb si cum vanzatorii din domeniu fac si contrabanda la greu cu piese turcesti (proaste) si piese chinezesti (foarte proaste), cum e cu marfa contrafacuta, etichetata fraudulos samd. Dar si cum e sa se bucure oamenii ca vii si sa te primeasca cu cafea si placinta facuta in casa.

Ce mi-a placut a fost ca am intrat intr-un domeniu de care nu stiam absolut nimic si totusi am fost in stare sa vin cu idei noi si utile.

P.S. Si data viitoare sa nu mai presupunem ca Alex nu stie despre ce vorbeste, daca nu stim ca a fost la intalnirile service-urilor auto pe Targu Mures si Constanta, ca a vizitat in drum si mecanici de ocazie si service-uri autorizate de Bosch, c-a deschis ochii si-a bagat la cap ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu