marți, 16 iulie 2013

Do it yourself - reparatie pentru rama echelari

Weekendul acesta am avut mai mult timp liber si l-am dedicat unor mici proiecte DIY - do it yourself.

Intai si poate cel mai important m-am ocupat de rama de ochelari mai veche, un Ray Ban la care tin mai mult si pe care i-am rupt la intoarcerea dintr-una din expeditiile in Oficiul Postal 3. Deh, nici o fapta buna nu ramane nepedepsita. Mi-au cazut de pe nas si au fost prinsi in inghesuiala din masina, s-au rupt la imbinarea intre cadrul lentilei si suportul care vine pe nas. Ca sa fiu corect deja erau fisurati acolo pentru ca am adormit de cateva ori cu ei pe nas.


Nu prea am analizat eu problema si am folosit rasina epoxidica de la Bison, adeziv universal ce se obtine prin amestecul dintre doua componente aflate intr-o siringa dubla. Timpul de solidificare este destul de lung, 24 de ore iar dupa intarire are culoarea galben deschis. Fiind vorba de lipire metal pe metal si pe undeva si niste plastic din lentila n-a fost cea mai buna alegere, cand mi-au cazut din nou de pe nas "reparatia" n-a rezistat.


Sambata dimineata, neuronul meu unic a fost mai odihnit si a emis o idee rationala si aproximativ inteligenta: daca ai de lipit rama Ray Ban cu pretentii la aliaj de titan si metal de metal, de ce nu folosesti Bison pentru metal? Un drum pana in Bricostore sau ce e langa Cora Pantelimon sa-mi iau aceasta miraculoasa crema reparatoare in varianta masculina si 30 si ceva de lei mai tarziu aveam ce-mi trebuia. Procedura pare sa fie similara pentru toate rasinile epoxidice de la Bison:

  • 2 componente prezente in siringi unite de piston, rasina si intaritor
  • se scoate din tuburi in proportie de 1:1 si se amesteca cam 1 minut
  • adezivul este folosibil pana la o ora dupa realizarea amestecului
  • de preferat ca temperatura mediului sa fie peste 20 grade
  • aplicarea se face pe suprafata cat mai curata, eventual smirgheluita
  • timpul de intarire este de 12 sau 24 de ore, trebuie lasat de pe o zi pe alta

Varianta pentru metal a fost facuta astfel incat sa aiba o culoare gri albastru inchis care este apropiata de cea pe care o au majoritatea obiectelor de metal. Si sper eu ca este mai rezistenta atat pentru ca are aderenta mai buna pe metal si pentru ca este facuta sa tina lipite componente supuse la forte ceva mai mari decat un deshtept care adoarme cu ochelarii pe nas si laptopul in brate. Vad eu cum rezista la curatat si sters lentilele, voi incerca sa fiu delicat.



In pozele de mai sus, in prima lipitura este in dreapta, in a doua este in stanga.

Ei bine, n-a tinut, la primul soc lipitura a cedat si cele 2 jumatati s-au desprins. Si nici macar n-a fost semnificativ ca putere, desi tehnic vorbind se poate spune ca mi-am bagat picioarele in ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu