luni, 20 decembrie 2010

Concurenta inainte

Le spuneam eu unora ca ar cam fi cazul sa lucram direct la nivel de utilizator si cumparator final. Cu premii, cu concursuri, pentru ca intermediarul nu mai raspunde la stimulente de nici un fel. Si ca singura sansa ca sa vinzi, e sa iei vanzarea concurentei.
Ei bine, desi eu spuneam asta acum niste luni bune, nu prea m-au bagat in seama. Asa ca ne-am trezit cu promotii cu premii pentru cumparatorul final, facute frumos de Craciun de concurenta. Frumos, pe banii lor, cu infrastructura lor, oamenii le cumpara produsele si participa la tombola sau ce sistem de castigare a premiilor au.
Acum e evident ca daca se adauga la decizie si posibilitatea de a castiga un scuter sau chiar o masina, oamenii se duc la concurenta pentru ca visele si speranta inca ii mai caracterizeaza pe oamenii obisnuiti. Chit ca ei nu isi dau seama ca sansele lor sunt cu atat mai mici cu cat ei sunt mai multi. Si oricum nu conteaza, pentru ca in piata de acum se vinde si se cumpara produsele care sunt strict necesare, derularea unor promotii are efect minim asupra deciziei daca sa cumpere.
In schimb promotiile au efect foarte important asupra deciziei ce sa cumpere.

In alta ordine de idei, vad ca au niste preturi cam mici, pe ici pe colo, poate ar trebui sa vorbesc cu prietena mea avocat de niste procese pentru dumping si concurenta neloiala sau abuz de pozitie dominanta, stie ea mai bine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu