luni, 8 februarie 2010

Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti

Cand eram mic, adica prin generala, aveam de facut tot felul de compuneri ca sa explic si sa exemplific diferite proverbe romanesti. Aveam chiar si o introducere standard, care era cam asa "Printre multele proverbe romanesti pline de intelepciune se afla si" dupa care introduceam proverbul.
Ce vremuri... acum am ajuns sa le inteleg ceva mai bine, de exemplu cel din titlu. Daca esti inconjurat de prosti (sau proaste, ca nu discriminez) atunci foarte probabil esti si tu un prost, pentru ca o persoana inteligenta cauta oameni asemenea lui sau ei, sau cel putin evita sa se bage in troaca pentru ca altfel il mananca porcii. Din pacate, generatia actuala nu stie intelepciunea acestui proverb din batrani, isi inchipuie ca sunt cineva important si ca au o viata daca o irosesc prin cluburi sau pe la petreceri. Nu au nimic, doar o casa goala la care se intorc si eventual un cont in banca ce le da iluzia fericirii.
Ma uitam pe tot felul de grupuri si asociatii, pe site-urile de job-uri, pe cele de socializare, unde toata lumea e disperata sa isi adauge contacte, ca sa para persoana importanta. Ce-i drept, am trecut prin faza asta, in care adaugam toti tampitii care ii stiam si pizdutzele interesante, dar am depasit-o si am facut ceva curatenie in viata mea, in toate aspectele ei, inclusiv in mess si pe Facebook sau HI5. Persoanele cu care nu am vorbit, nu vorbesc, nu am de gand sa vorbesc le-am sters, imi distrag atentia de la cele care chiar conteaza. E usor, n-ai mai pastrat contactul, poti sa zici linistit ca nu ti-e prieten sau prietena.
Dar ma uit la altii care se agita sa adauge contacte, sa intre in grupuri... ca sa ce? Vor vorbi cu persoanele acelea? Slabe sanse, daca nu au facut-o deja pana acum, de ce ar schimba ceva. Grupuri de discutie? Nu intereseaza pe nimeni, au ca scop promovarea unor idei deja stabilite, nu a noutatii si a punctelor de vedere diferite. Nu cauta sa emita teorii in jurul faptelor, ci sa gaseasca fapte care se potrivesc teoriilor, daca nu ma credeti, aduceti-va aminte cum faceati referate prin facultate, ca exemplu simplu.
Asa ca eu prefer sa ma asociez cu persoane care sa imi ridice reputatia mie, nu cu analfabeti care nu sunt in stare sa scrie corect, nu cu proaste care nu au alt scop in viata decat distractia, nu dau recomandari decat persoanelor pe care eu as conta si intotdeauna stiu ce, cat si cui sunt dator in bine sau in rau.
Vreau ca persoanele din jurul meu sa fie serioase, dedicate, loiale, inteligente, deschise, directe, pentru ca cel putin mie imi place sa cred ca asa sunt eu si asta vreau in jurul meu. Prefer sa fiu singur decat sa am companie proasta in jur, si asta este principala diferenta intre mine si restul lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu