miercuri, 23 octombrie 2013

In care ne destrabalam cu unt de shea

Coletul iHerb care l-am ridicat ieri mi-a sosit cu o intarziere de doar o saptamana, ceea ce pare miraculos avand in vedere zecile de saci cu corespondenta neprocesata pe care i-am vazut in incinta OP-ului de cartier.

Printre bunatatile sosite intr-o cutie cu urme evidente de efractie, din fericire nereusita, se numara si un unt de shea Out of Africa, 100% Pure and Unrefined Shea Butter, Raw and Wild Crafted, 8 oz (227 g). L-am ales in aceasta varianta dupa ce am citit un pic pe net si pe iHerb si-am decis in defavoarea altor tipuri, pentru ca de exemplu cel de la Now Foods este procesat chimic si dezodorizat iar altele de la Out of Africa nu sunt la fel de pure si neprocesate sau nu erau trecute aceleasi vitamine in descrierea produsului.

Loaded with antioxidants, vitamins A, E, & F...

...it also contains healthy fatty acids and valuable phytonutrients.

Beneficiile untului de shea in privinta hidratorii si aportului de vitamine A, E si F la nivelul pielii sunt cunoscute si nu insist pe ele si mi-e lene. Eu l-am luat pentru ca m-a facut curios daca l-am tot vazut untul de shea in formula sapunurilor care imi plac si frumoasele mele prietene s-au aratat interesate intrucatva de el. Btw, eu am doar prietene frumoase, hate me! Se pare ca si noua barbatilor ne este frig iarna si trebuie sa ne dam pe maini ca sa le protejam. Desi eu n-as putea decat sa depun marturie in privinta caldurii emanate de mainile mele si d-relor care le-am salvat de la tremurat, poate sunt altii care au nevoie.

Revenind, untul de shea este in stare solida la temperatura camerei si de aici se poate proceda in mai multe feluri:

  • iei cu degetele si astepti sa se topeasca un pic in mana inainte sa il intinzi
  • il pui in apa fierbinte si astepti sa se lichefieze, dupa care aplici generos
  • optiunea 3 este pentru lenesi ca mine, pui foenul pe el 30s si topeste destul
  • la cine merge caldura de-i duduie caloriferele, il poate uita peste unul noaptea
Cu grija la folosirea foenului, scopul este sa il topesti nu sa il zbori prin toata camera. Utilizatoarele avansate vor dori sa adauge in untul de shea topit ceva ulei de tamanu sau cateva picaturi de ulei de copac de ceai, pentru proprietatile lor vindecatoare si antibacteriene.


Asa arata untul de shea topit cu foenul
Imi place foarte mult cum miroase in forma sa naturala, in fine dau si eu peste o chestie de ingrijire cu un parfum masculin. Se absoarbe repede in piele si lasa o urma de prezenta la suprafata acesteia, dar nu este o senzatie uleioasa. Poate doar pe fata, pentru ca este mai sensibila, imi lasa impresia de senzatie de gras.

In privinta catifelarii pare sa aiba efecte pozitive si n-am de gand sa comentez mai mult, cine stie cunoaste si apreciaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu