vineri, 23 martie 2007

Windows Vista

Pentru cine nu stia inca, a aparut un crack care foloseste metoda de pacalire a Windows Vista cu emulare de BIOS creata de PARADOX pentru a activa sistemul de operare.
Asa ca azi noapte am prestat o instalare de Windows Vista Ultimate sa vad ce ii poate pielea. Datorita Fiberlink am facut rost de imaginea dorita destul de repede, am montat-o in Daemon Tools si am instalat ca upgrade de la Windows Xp Professional.
Prima impresie, proasta de altfel, este ca interfata Aero si efectele ei vizuale care sunt in principiu inutile nu s-au activat din start pe sistemul meu accesorizat de un Gecube Radeon 1950PRO AGP. A trebuit sa iau Catalyst 7.2 pentru Vista de pe site-ul ATI ca sa am parte de Aero. Sa zicem ca era model de placa video mai noua. Dar pentru Audigy ce scuza au, pentru ca modelul asta de placa de sunet este vechi de ani de zile. Driverii integrati in Vista recunosteau procesorul de sunet, dar sunet nici urma. Deci inca un drum pe net pe site-ul Creative sa ma dotez cu driveri. Si nu ca ma interesa in mod deosebit, dar sa am 2.7 giga liberi pe partitia de sistem si driverul de la webcam sa nu se poata instala pentru ca nu are suficient spatiu de stocare este absolut penal. Dar mai penal decat faptul ca nu are inclusi din start driveri pentru kit-ul Microsoft Wireless 6000 care este facut de Microsoft nu stiu ce poate fi.
Buuun, cam atat cu maretul suport pentru hardware si driveri integrati.
Interfata cu alea alea, efecte 3D, transparente, fade in si fade out si 2x mai multa memorie ocupata din start. Deocamdata nu am gasit de unde se poate face circularea aia prin ferestre in modul cascada ca la rolodex. Am gasit eu un Cascade din proprietatile taskbar dar are efect 0.
Sidebar mi s-a parut inutil pentru ca deja Yahoo! Widget face treaba respectiva si o face bine deci s-a ales dezactivat. Btw, luati versiunea noua de de widgeturi de la Yahoo, e tare simpatica.
Noua aranjare si noile meniuri sunt ciudate dar functionale pentru ca au descrieri bine facute si poti sa te orientezi cu un minim de efort in noua structura.
Absolut enervant a fost ca nu am gasit de unde cum sa reduc marimea icon-urilor, mi se pare aberant sa am parte de icon-uri de vreo 4 ori mai mari decat in Xp. Din fericire am gasit cu google, eternul prieten al celor ca mine, ca apasand Ctrl + dat la rotita de mouse modifica marimea icon-urilor.
Vista Ultimate are si partea de Media Centre inclusa. Nu am idee la ce foloseste, mie mi-a tot dat mesaje de eroare ca serviciul de streaming nu raspunde bla bla.
Nu mi se pare normal ca pe un sistem cu procesor la 3Ghz si 2Gb de memorie sa trebuiasca sa astept sa se inchida o fereastra.
Vista este un sistem care arata bine, dar se misca greoi, nu are driveri bine facuti si performanta in jocuri si aplicatii sufera.
6 luni de zile, poate chiar 1 an pana apar driveri bine facuti, si pentru mai multe componente si periferice, update-uri de securitate si performanta si de abia atunci va merita sa fie bagat in seama.

5 comentarii:

  1. filp3D caci despre ea e vb se face cu windows logo + tab.

    RăspundețiȘtergere
  2. Merge si asta, multumesc. Din pacate o amarata de instalare de Nero nu poatefi dusa pana la capat pentru ca viseaza el aplicatii care ii utilizeaza fisierele pe care trebuie sa le actualizeze.

    RăspundețiȘtergere
  3. Credeam ca esti as in chestii d-astea daca scrii atat de multe.Uite, eu am Vista instalat de la 1 ian. si daca vrei iti pot da adevarate lectii(simple) despre cum il faci sa mearga super bine si cu Nero si fara erori,etc.Merg toate programele pe Vista,trebuie doar sa stii putin sa le scarpini unde trebuie.Tebuie doar sa fi putin destept si istet si sa ai pasiune in tine sa incerci sa cauti daca ceva nu iti merge, nu sa zici repede ca e prost...Mai invata si mai incearca.

    RăspundețiȘtergere
  4. De fapt nu ma pot abtine, nu suport sa nu ajut pe cineva atunci cand are nevoie.Sa o luam in ordine...
    1.Primul lucru pe care trebuie sa il faci dupa instalarea Vista este Dx(directX) dar ATENTIE!Vista beneficiaza de dx10 in ciuda faptului ca nici un joc sau program nu cere in prezent dx10.Totusi, se va instala un update (directx_dec2006_redist) care este doar o parte a dx9.0 update.Odata instalat acest updateDX orice joc va rula f.bine.
    2.Orice program care se instaleaza pe Vista trebuie instalat "As administrator" adica clik dreapta si clik "Run as adminstrator".Poate nu toate dar majoritatea...De asemenea dupa instalarea programului sau jocului respectiv se cauta in acel dir.executabilul jocului sau programului si se da clik dreapta,Properties,Compatibilty si jos se bifeaza "Run this program as an administrator".
    3.Nero nu merge pe Vista...partial gresit.Da,variantele mai vechi nu vor merge.Vor merge numai versiunile Nero Lite, mai exact Nero.7.5.1.1.Lite si tot ce e mai sus dar Lite.Dupa instalare Nero Lite nu va functiona decat dupa ce i se va aplica pe executabil ceea ce am scris la pc.2
    3.Marimea icon-urilor...asta e haios si mai simplu de atat nu se poate.Inafara de chestia cu ctrl+scroll mouse care e super nu fcai decat clik dr. pe desktop si view...greu,nu?Am ras cu pofta la faza asta.Vista mai are optiunea Adjust font size(DPI). Se gaseste cu un simplu clik pe desktop, Personalize si in stanga sus.Cere restart dupa modificare.Greu?
    4.Windos Media Centre va functiona excelent dupa instalarea codecului special pt Vista, VistaCodecs_v434.Fara erori,automat load subtitles in media player,etc.Este superb SlideShow-ul pt poze,incearca-l si o sa ramai uimit.
    Ca sa inkei pt ca am scris enorm...Vista este conceput pt a nu mai instala tot felul de programele care sa umple spatiul.Unele le instalam pt ca nu mai putem fara ele dar...
    Ar mai fi de spus ca Daemon Tools nu va merge decat de la versiunea daemon408-139-x86 in sus iar pt drivere cauta mereu pe google cele mai noi.Ar mai fi niste mici probleme cu sound-ul dar ma opresc aici.Noroc mult la configurari...

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu realizezi ca cel mai curat, mai alb si mai stralucitor OS Microsoft este asa dupa ce instalezi inca niste programe, cand scopul lui declarat era sa nu fie nevoie de asta?
    Referitor la Nero, cred ca am spus deja ca cea mai noua versiune de la Ahead nu merge. Doar Nero Lite merge, si ala NU este facut de Ahead.
    Plus Not responding in Firefox la simple operatiuni de download, viteza melcului turbat la trecutul prim Programs...

    RăspundețiȘtergere