marți, 23 ianuarie 2007

Hotnews si degeaba

Din cate imi dau eu seama e la moda sa te iei de performantele celor care publica pe hotnews.ro. Azi am aflat de ce: pentru ca nu e greu de loc sa gasesti motiv sa faci misto de ei.
Se da urmatorul articol.
Oooook! Pai sa incep cu ce e in dezordine la el.
Windows Vista ReadyBoost se face cu USB stick-uri si nu card-uri CF care sunt pentru aparate foto. Sigur ca poti folosi si card-uri CF pentru asa ceva, dar pentru asta trebuie sa dai bani pe card si pe cititor de carduri.
Pe urma ca sa testezi ReadyBoost trebuie sa ai Windows Vista, pentru ca nu exista optiunea asta pe sistemele de operare mai vechi. Iar Windows Vista nu se exista inca oficial in .ro, nu l-am remarcat prin nici o oferta. Dar sa verificam. Nu, pe Itdirect nu e Windows Vista.
Deci care va sa zica verifici 2 card-uri de memorie CF si zici ca-s proaste si merg incet. Buuun! Dar de unde stii ca nu e cititorul de card-uri de vina? Pe ce sistem le-ai verificat, conteaza si asta? Si ciresica de pe tort, anunti ca se pare ca Lexar si Kingston au carduri bune pentru ReadyBoost. Se pare, dar nu esti sigur, pentru ca ai citit undeva pe vreun site asta.
Eu nu prea as pretinde ca fac test intre card-uri proaste si card-uri bune fara sa am din ambele cate un exemplar sa il puric un pic. Ceea ce am si facut. Un A-Data CF 1 Gb 120x si un Lexar CF Premium 1Gb 80x. Lexar este mai rapid decat A-Data, undeva pe la 5% in plus. Cu exceptia testului de scriere de fisiere mici, unde Lexar chiar ingenuncheaza A-Data (deh, diferenta aia de pret de la ce credeti ca vine). Azi voi repeta testele cu alt card reader.
Si care fisiere sunt mici pentru un card foto? Cand o poza in 6-8-10 megapixeli are peste 2-3-4 mega marime?
Remarcabil faptul ca articolul respectiv nu permite comentarii pe marginea sa, o fi stiut ceva ceva cineva pe acolo de nu are optiunea asta. Parerea mea? Autorul nici nu a vazut la fata card-urile respective sau Windows Vista dupa cat de pe langa e articolul.
A-Data si Lexar au tinte diferite. Prima clientii interesati de raportul optim calitate pret, a doua de utilizatorii interesati de calitate cu orice pret.
Si am in plan sa fac un mic test de conformitate pentru ReadyBoost, dar folosind produse destinate pentru asa ceva: Geil David, A-Data PD7 si Lexar Lightning.

4 comentarii:

  1. Mă cam îndoiesc că merge să bootezi de pe un card reader. Adică nu prea ştiu multe BIOS-uri care să fi auzit de aşa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. How are u today? Dupa cate bag de seama nu prea esti astazi printre noi ? 2bad,2bad...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ziua sunt la birou, la munca. Astazi am planificat cum sa luam piata pentru unul din brand-urile de care ma ocup eu.
    Si sa aducem cele mai rapide memorii DDR2 de la Geil, de vreo 1160 de mhz. Sa ardem Corsair Dominator in teste :D.

    RăspundețiȘtergere