duminică, 26 august 2007

Review online

Ma uitam dupa niste review-uri de placi de baza, procesoare si alte tampenii de pus intr-un calculator. Si am remarcat ca net-ul romanesc este foarte sarac in asa ceva, in orice reivew de hardware. Ce exista ca review are 2 surse: sau este facut de cineva care a cumparat piesa respectiva, sau este facut de angajat al firmei care importa piesa respectiva. Parerea mea este ca review-urile facute de cei care importa piesa trebuie luate in considerare cu un pic mai multa precautie, pentru ca sa fim seriosi, cati utilizatori finali au sistemul ala high end pe care se face testul? Relevanta unui astfel de review consta in compararea performantelor componentei in chestiune cu ce se poate obtine folosind alternative de la concurenta - daca e acelasi sistem folosit pentru toate.
Review-urile facute de cumparatori finali sunt mult mai credibile, mult mai apropiate de realitate, dar de multe ori cuprind prea multe informatii in plus. Cel care face review-ul este de multe ori pasionat de ceea ce scrie si uita ca audienta sa nu are rabdarea necesara sa parcurga un roman intreg. O decizie de cumparare se face pe baza a 2-3 teste in jocuri, performante in overclocking si pret - ordinea preferintelor variaza, dar cam acestea sunt. Bundle, accesorii nu conteaza foarte mult, rar cate cineva care chiar sa aiba nevoie de ele.
Mai nou a aparut publicitatea in forumuri, de exemplu cea facuta de Senorg. Aceasta firma are un angajat care presteaza pe varii forumuri Computergames, CrazyPC, XtremPC fiind cateva unde l-am vazut in actiune, postand informari - asa le spune el, dar pe mine nu ma duce de nas. Daca prezinti niste produse unor potentiali clienti cu scopul ca ei sa fie informati si sa aleaga sa il cumpere asta este publicitate. Fiind angajat al firmei care importa respectivele produse este evident ca are de beneficiat direct de pe urma acestor informari catre publicul larg. Activitatea consta in a face un mesaj tip care este apoi postat pe toate forumurile pe unde are cont, astfel afland care este piata potentiala pentru produsul sau, care este parerea clientilor despre el, reactia lor la pret, sugestii si puncte slabe ale produsului.
De obicei forumurile de discutie au arii speciale pentru publicitate si vanzari, postarea unor astfel de articole in afara zonelor dedicate ar trebui sa se soldeze cu ban. Dar nu pot sa observ inca o data ca regulile scrise in regulamente se aplica de moderatori in mod selectiv.
Cred ca este ok sa informezi potentialul client despre produsele tale, dar acest lucru trebuie facut in mod complet: "Buna ziua, sunt angajat al firmei X si importam produsul Y despre care as vrea sa povestesc cate ceva mai jos". De ce nu ai spune asta? Ai ceva de ascuns? Nu vrei sa se creada ca faci asta pentru bani? Dar ce crezi ca se va intampla cand vei fi descoperit?