luni, 18 august 2014

Pofte de weekend

Vinerea asta am fost la mare si m-am intors hamesit si cu pofta de gratar, asa ca sambata am fost la cumparaturi si duminica am gatit.


Intai trebuie mers la Kaufland si cumparat carne marinata, au vreo 3 sortimente la alegere dupa preferintele de condimente si mirodenii. Cum eu am voie picant doar in combinatie cu femei, am ales ceva mai bland cu papilele gustative. Cum nici un gratar nu este complet fara bere avem ca guest star in acest rol o doza de Staropramen.

Bun, incepem prin a pune o carpa pe masa si pe ea un fund de lemn de bambus de la IKEA pentru ca acesta era indeajuns de mare si de subtire. Asta pe langa faptul ca deja suna foarte elitist si intelectual fraza pentru ca am spus ca este de la IKEA. Carpa are rolul de a tine fundul de lemn pe loc, sa nu fuga pe masa. Ca fapt divers, cutitul tot de la IKEA este.

Cartofii i-am feliat pe razatoare Borner, am una metalica si foarte buna, dupa care i-am pus intr-un bol ordinar. Puristii de pe bloguri de food probabil ca ar fi taiat cartofii de mana folosind cutit dedicat, dar mie imi era foame si voiam sa mananc repede nu sa ma rup in figuri si sa primesc note pentru prestatia artistica si tehnica de la juriu international. Pentru ca arbitrii japonezi si rusi dau intotdeauna note proaste si imi strica pofta de mancare, sa-i ia naiba!

Cand ajungi cam pe la jumatate din cantitatea de cartofi de feliat e bine sa pui ceaunul pe foc si ulei in el, ca sa aiba timp sa se incinga. Pe viitor promit sa o intreb pe doamna maica'mea care este ceaunul pentru ca desi era pus pe masa si mare cat un tanc am reusit sa il ignor total si sa folosesc o cratita foarte buna, din acelea luate pe puncte de la CORA.
Disclaimer: Nici o cratita nu a fost ranita in procesul de gatire.

Cartofii trebuie lasati sa cada in ceaun de la inaltime mica pentru a nu stropi cu ulei, de altfel eu gatesc intotdeauna cu pieptul gol pentru ca imi place sa traiesc periculos. Si asa aflu si daca am pus cartofii de prea sus.

Ca sa rezulte acei cartofi pai auri si crocanti care se vad in poza, trebuie lasati fara capac pentru a lasa apa din ei sa se evapore, si trebuie paziti cu mare atentie pentru ca vrem sa facem cartofi prajiti nu cox bio pentru prelucrat otelul.

Cat timp se prajesc cartofii este un moment bun de care putem profita pentru a face mujdeiul, neaparat folosind pisalog de lemn in care a fost pusa sare, cat iau intre 2 degete. Sarea este esentiala pentru tinut usturoiul in vas si cred ca face sa fie si mai iute mujdeiul. Personal prefer sa pun 2 lingurite de apa si smantana in raport de 1:1 cu pasta de usturoi rezultata. Cand vreau sa fiu cu adevarat fitzos mai pun si 2 picaturi de lamaie. Mujdeiul de aseara a fost un succes, mi-au dat lacrimile... de fericire desigur.

Carnea a fost gatita ultima pentru ca se patrunde repede si nu este asa grav daca se racesc cartofii o idee. Pe gratar am pus niste unt, ca sa stiu cand este incins si sa nu lipeasca, iar cand l-am vazut ca sufera si sfaraie am adaugat carnea. Gratarul trebuie lasat pana se vede ca se albeste carnea pe toata marginea si atunci trebuie intors si lasat in continuare dupa gust. Eu prefer ceva mai patrunsa carnea asa ca l-am lasat in total vreo 5 minute.

A fost foarte bun, mai ales carnea care a ramas frageda si era bine marinata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu