duminică, 30 iulie 2006

Inca o rasnitza pusa pe picioare

Zilele astea am invatat ceva nou :D, dar povestea e lunga.
Am facut un PC pentru o prietena, pe bucati. Am luat intai placa de baza pentru el. De curand si-a luat ea monitor si mi-a dat bani saptamana trecuta sa ii iau procesor. Ce-a scazut pretul AMD Athlon 64 3000+.
Carcasa am luat-o de multicel, un Enermax in care am pus ventilatoare de 120mm si este aerisita binisor si silentios :D.
Sta la mama dracu’ in Militari si dureaza o vesnicie pana ajung acolo, si pana ma intorc desigur... ceea ce a fost o problema in plus.
Partea de transfer in carcasa a fost usoara, dar placa de baza fiind prea noua nu boota cu hard disk-ul pe care era instalat Windows 98. Si nu are loc sa pun Xp-ul in cei 700 si ceva de mega liberi, plus riscul sa se buseasca 98-ul si sa piarda fata ce fisiere avea pe acolo.
Solutia optima: hard disk nou, pe care l-am si luat. Dai si pune Xp Professional, un tinyXP sa mearga repede. Ce m-a pus naiba sa formatez tot hardul nu stiu, a durat asta o ora, cand era nevoie de o partitie de doar 20 de giga pentru sistem pe moment.
Pe urma la reboot, inainte sa inceapa instalarea propriuzisa incepe sa dea erori de citire de pe hard! WTF?! Mi-a dat prin cap sa scot cablul de date din hardul vechi si atunci mesajul de eroare a devenit mai clar, cablul de date nu era bun pentru hardul nou. Fac o mica rocada pe acolo prin panglici si in fine incepe instalarea de Xp. 5 minute dureaza, de asta e buna versiunea tinyXP.
Driverii pentru placa de baza, placa de sunet au urmat si utilitarul pentru update de la MSI. Si m-a pus dracu’ sa fac update de bios la cea mai noua versiune. Reboot, cum e normal... si PC-ul se tot reseta dupa ce vedea unitatile optice. Afisa scurt pe ecran modelul placii video, blinkuia unitatile optice si o lua de la capat. Am zis ca s-a bulit bios-ul la update. Si nu am facut discheta de back-up cu bios-ul vechi, pentru ca aveam nevoie de alimentare pentru hard si unitatile optice iar floppy-ul era vaduvit de alimentare.
Cand e groasa nu mai fac fitze, asa ca am intrat pe mess de pe mobil, am stat de vorba cu persoana pe care o cunosc de la Skin Media, importatorul de MSI de unde am luat placa de baza. Am dat telefon la tehnic, am cam aruncat cu buzduganul inainte pentru ca treaba era urgenta: pe PC-ul ala sunt liste de preturi si alte documente importante. Cu unitatea centrala ne-am dus la sediul lor, unde s-a ocupat cineva de ea si s-a aflat cauza problemei: placa video. Din cauza update-ului de bios placa de baza nu mai suporta placa video S3, si in mode specific placa video S3 pentru ca un Ati Rage IIc pe PCI a bootat foarte bine mersi in Windows. Si la fel cu o placa video PCI Express. Sa nu-ti vina sa crezi, placa video care mergea foarte bine cu o versiune de bios mai veche nu a mai fost buna pentru versiunea curenta de bios... si nu mi-as fi dat seama de asta decat pe la pastele cailor din cauza ca aprindea monitorul sa arate marca si tipul placii video.
S-a rezolvat cu un Leadtek 6200 TD cu Turbo Cache, daca tot avea placa de baza slot PCI Express. Tot trebuia schimbata placa video, dar s-au adunat multe... dar macar deocamdata nu a trebuit sa ia si memoria, am imprumutat eu una de la birou din giga-ul meu :P
Cata alergatura pentru un simplu upgrade, complicat insa de faptul ca PC-ul de upgradat era o rasnitza veche de 10 ani cu prea multe componente incompatibile cu ce se fabrica acum. Si cand ma gandesc ca eu asa vrea sa trec la dual core, ceea ce implica procesor, memorie, placa de baza si placa video noi...
Si de remarcat cat de intelegatori au fost cei cu urgenta noastra cei de la Skin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu